RT Journal Article SR Electronic A1 Uko, Francesca T1 Faktory spojené s negativními postoji učitelů k inkluzivnímu vzdělávání dětí s poruchami sluchu v Uyo v Nigérii JF e-Pedagogium YR 2018 VO 18 IS 2 SP 36 OP 51 DO 10.5507/epd.2018.018 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201802-0004.php AB Tato studie zkoumala factory spojené s negativními postoji učitel k inkluzivnímu vzdělávání dětí s poruchami sluchu v Uyo v Nigérii. Vzorek sedmdesáti pěti (75) učitelů dětí s poruchami sluchu byl vybrán pomocí techniky záměrného výběru. Třicetipoložkový (30) dotazník s pětibodovou hodnotící škálou a koeficientem spolehlivosti mezi 0,78 a 0,82 sloužil k porovnání názorů učitelů na factory spojené s negativními postoji k inkluzivnímu vzdělávání dětí s poruchami sluchu. Získaná data byla statisticky analyzována za použití Pearsonova korelace součinu momentů, pomocí které byl take určen významný vztah ve stanovených výzkumných otázkách. Dále byla použita mnohonásobná regresní analýza (MRA) pro verifikaci otázky, zda nezávislé proměnné předpovídají závislou proměnnou, či nikoli. Zjištění ukázala, že nízká kompentnost učitelů, nedostatek motivací pro učitele a závažnost ztráty sluchu u dítětě se pojí s negativními postoji učitelů k inkluzivnímu vzdělávání dětí s poruchami sluchu a předvídají ho. Autoři mimo jiné doporučili, aby vláda organizovala program dalšího rozvoje učitelé, a poskytla jim tak správné pedagogické vědomosti, praktické dovednosti a postoje potřebné pro podporu inkluzivního vzdělávání dětí s poruchami sluchu.