PT - JOURNAL ARTICLE AU - Uko, Francesca TI - Inkluzivní vzdělávání, hra a rekreační aktivity v raném dětství jako prediktory sociální přizpůsobení u dětí s poruchami sluchu ve státě Oyo v Nigérii DP - 2018 Jun 1 TA - e-Pedagogium PG - 21--35 VI - 18 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2018.017 IS - 12137758 AB - Tato studie zkoumala inkluzivní vzdělávání hru a rekreační activity v raném dětství jako prediktory sociální přizpůsobení u dětí s poruchami sluchu ve státě Oyo v Nigérii. Vzorek dvou set sedmdesáti (270) účastníků sestával ze 150 učitelů pracujících ve své třídě s dětmi s poruchami sluchu 120 rodičů dětí s poruchami sluchu. Desetipoložkový (30) dotazník se čtyřbodovou hodnotící škálou a koeficientem spolehlivosti od 0,71 do 0,77 sloužil ke sběru informací o názorech učitelů a rodičů na inkluzivní vzdělávání, hru a rekreační activity v raném dětství jako prediktory sociálního přizpůsobení u dětí s poruchami sluchu. Získaná data byla statisticky analyzována za použití Pearsonova korelace součinu momentů a použita pro identifikaci významného vztahu ve stanovených výzkumných otázkách. Dale byla použita mnohonásobná regresní analýza (MRA) pro verifikaci otázky, zda nezávislé proměnné předpovídají závislou proměnnou, či nikoli. Zjištění ukázala, že nezávislé proměnné (inkluzivní vzdělávání, hra a rekreační activity v raném dětství) se pojí se sociálním přizpůsobním u dětí s poruchami sluchu ve státě Oyo v Nigérii a předvídají ho. Autoři mimo jiné doporučili, aby rodiče zapsali děti do vzdělávacího program v raném dětství jako součást balíčku rané intervence u dětí, a pomohli jim tak vytváření brzy interakce s jinými dětmi v sociálních kontextech.