PT Journal AU Uko, F TI Inkluzivni vzdelavani, hra a rekreacni aktivity v ranem detstvi jako prediktory socialni prizpusobeni u deti s poruchami sluchu ve state Oyo v Nigerii SO e-Pedagogium PY 2018 BP 21 EP 35 VL 18 IS 2 DI 10.5507/epd.2018.017 DE inkluzivni; vzdelavani v ranem detstvi; rekreacni activity; socialni prizpusobeni AB Tato studie zkoumala inkluzivni vzdelavani hru a rekreacni activity v ranem detstvi jako prediktory socialni prizpusobeni u deti s poruchami sluchu ve state Oyo v Nigerii. Vzorek dvou set sedmdesati (270) ucastniku sestaval ze 150 ucitelu pracujicich ve sve tride s detmi s poruchami sluchu 120 rodicu deti s poruchami sluchu. Desetipolozkovy (30) dotaznik se ctyrbodovou hodnotici skalou a koeficientem spolehlivosti od 0,71 do 0,77 slouzil ke sberu informaci o nazorech ucitelu a rodicu na inkluzivni vzdelavani, hru a rekreacni activity v ranem detstvi jako prediktory socialniho prizpusobeni u deti s poruchami sluchu. Ziskana data byla statisticky analyzovana za pouziti Pearsonova korelace soucinu momentu a pouzita pro identifikaci vyznamneho vztahu ve stanovenych vyzkumnych otazkach. Dale byla pouzita mnohonasobna regresni analyza (MRA) pro verifikaci otazky, zda nezavisle promenne predpovidaji zavislou promennou, ci nikoli. Zjisteni ukazala, ze nezavisle promenne (inkluzivni vzdelavani, hra a rekreacni activity v ranem detstvi) se poji se socialnim prizpusobnim u deti s poruchami sluchu ve state Oyo v Nigerii a predvidaji ho. Autori mimo jine doporucili, aby rodice zapsali deti do vzdelavaciho program v ranem detstvi jako soucast balicku rane intervence u deti, a pomohli jim tak vytvareni brzy interakce s jinymi detmi v socialnich kontextech. ER