PT Journal AU Skorunkova, R Svobodova, K TI Vztah mezi IQ, studijnimi vysledky a motivaci ke studiu ucitelskych programu ve vzdelavacich studijnich oblastech SO e-Pedagogium PY 2018 BP 7 EP 20 VL 18 IS 2 DI 10.5507/epd.2018.016 DE obecna inteligence; IQ; student pedagogicke fakulty; studijni vysledky; studijni neuspech; motivace AB Tato vyzkumna studie se zabyva vztahem mezi inteligencnim kvocientem (IQ), mirou uspesnosti a motivaci ke studiu u studentu pedagogiky na Pedagogicke fakulte Univerzity Hradec Kralove (UHK). Zabyva se vztahem mezi IQ a studijnimi vysledky a vztahuje je ke studijnim pozadavkum kladenym na studenty, kteri tyto pozadavky v prvnich dvou rocnicich studia nesplnili. Studie dale popisuje motivaci ke studiu pedagogickych oboru a jeji vztah k namerenym hodnotam IQ. Vysledky vyzkumu ukazuji, ze studijni predpoklady zalozene na studijnich schopnostech nejsou klicovym kriteriem pro ziskani zajemcu, kteri maji motivaci vydat se po skonceni studia na Pedagogicke fakulte na pedagogickou drahu. ER