PT - JOURNAL ARTICLE AU - Macková, Andrea TI - Vnímaná zdatnost učitele anglického jazyka - přehled problematiky DP - 2018 Mar 1 TA - e-Pedagogium PG - 69--77 VI - 18 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2018.007 IS - 12137758 AB - Následující příspěvek se věnuje problematice vnímané zdatnosti učitelů anglického jazyka, kteří vyučují anglický jazyk jako svůj cizí jazyk, v kontextu sebehodnocení ovládání jejich úrovně anglického jazyka. Jedná se o učitelovo vnímání vlastních potencialit, které následně ovlivňují jeho konání. V celosvětovém měřítku bylo provedeno několik výzkumů, které použily jako nástroj pro určování vnímané zdatnosti učitele modifikovaný dotazník "The Teacher Sense of Efficacy Scale" (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001), kdy byl brán v potaz fakt, že vyučování i samotné učitelovo sebehodnocení jsou součástí jeho vnímané zdatnosti. Globalizace a celosvětové rozšíření anglického jazyka tak má za následek nárůst počtu učitelů anglického jazyka v posledních dekádách. Díky tomu, že se právě tito učitelé stávají předmětem výzkumů a zájmu aplikované lingvistiky, téma self-efficacy a jejich úrovně sebehodnocení ovládání anglického jazyka nabývá na své důležitosti.