PT Journal AU Mackova, A TI Vnimana zdatnost ucitele anglickeho jazyka - prehled problematiky SO e-Pedagogium PY 2018 BP 69 EP 77 VL 18 IS 1 DI 10.5507/epd.2018.007 DE Self-efficacy; sebehodnoceni urovne ovladani anglickeho jazyka; anglictina jako cizi jazyk; ucitel AB Nasledujici prispevek se venuje problematice vnimane zdatnosti ucitelu anglickeho jazyka, kteri vyucuji anglicky jazyk jako svuj cizi jazyk, v kontextu sebehodnoceni ovladani jejich urovne anglickeho jazyka. Jedna se o ucitelovo vnimani vlastnich potencialit, ktere nasledne ovlivnuji jeho konani. V celosvetovem meritku bylo provedeno nekolik vyzkumu, ktere pouzily jako nastroj pro urcovani vnimane zdatnosti ucitele modifikovany dotaznik "The Teacher Sense of Efficacy Scale" (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001), kdy byl bran v potaz fakt, ze vyucovani i samotne ucitelovo sebehodnoceni jsou soucasti jeho vnimane zdatnosti. Globalizace a celosvetove rozsireni anglickeho jazyka tak ma za nasledek narust poctu ucitelu anglickeho jazyka v poslednich dekadach. Diky tomu, ze se prave tito ucitele stavaji predmetem vyzkumu a zajmu aplikovane lingvistiky, tema self-efficacy a jejich urovne sebehodnoceni ovladani anglickeho jazyka nabyva na sve dulezitosti. ER