PT Journal AU Stara, J Chval, M Stary, K TI Role ucebnic v primarnim vzdelavani SO e-Pedagogium PY 2017 BP 60 EP 69 VL 17 IS 4 DI 10.5507/epd.2017.053 DE primarni vzdelavani; pouziti ucebnic; ucebnice AB Clanek predstavuje vysledky kvantitativne orientovaneho vyzkumu, jehoz cilem bylo zjistit, jaky vliv maji ucebnice na rozhodovani ucitelu o obsahu a metodach vyuky, obzvlaste v porovnani s ostatnimi materialy a faktory. Vyzkum byl zameren na ucitele 1. stupne ZS a ucebnice prvouky, prirodovedy a vlastivedy (vzdelavaci oblast Clovek a jeho svet). Vysledky ukazuji, ze navzdory tomu, ze ucitele veri, ze ucebnice maji velky vliv na jejich vyuku, nesouhlasi s myslenkou, ze by ucebnice mely urcovat obsah a metody vyuky. Clanek se mj. zamysli nad tim, jak tento rozpor prekonat. ER