RT Journal Article SR Electronic A1 Uličná, Klára T1 Profesní vidění budoucích učitelů angličtiny: specifické pozorování a uvažování založené na vědění JF e-Pedagogium YR 2017 VO 17 IS 2 SP 38 OP 49 DO 10.5507/epd.2017.023 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201702-0005.php AB Text je zaměřen na profesní vidění budoucích učitelů anglického jazyka. Zejména se zaměřujeme na to, jakých důležitých oborově specifické jevů si studenti ve výuce všímají, tzv. všímání si neboli výběrové zaměření pozornosti; a jak o nich přemýšlejí, tzv. uvažování založené na vědění. V ohnisku našeho zájmu jsou jevy spojené s didaktikou anglického jazyka na konci magisterského studia. Studenti měli za úkol napsat reflexi na základě pozorování videozáznamu hodiny anglického jazyka. Reflexe byly analyzovány a porovnány s expertními analýzami stejné hodiny. Studenti byli schopni identifikovat cca dva oborově specifické jevy (experti šest) a většina jejich komentářů byla popisné a hodnotící povahy. Studenti naopak neprojevili schopnost propojovat viděné s teorií či navrhovat na teorii založené alterace a predikce.