RT Journal Article SR Electronic A1 Jia, Yao A1 Plischke, Jitka A1 Zhiyong, Huang T1 Bádání a praktický výzkum mandžuského uměleckého vzdělávání na mandžuské základní škole z multikulturního pohledu v Číně JF e-Pedagogium YR 2017 VO 17 IS 2 SP 25 OP 37 DO 10.5507/epd.2017.022 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201702-0004.php AB Mandžuskové jsou třetí nejpočetnější menšinou v Číně, jejich populace je tvořena více než 10 miliony obyvatel. Historii mandžuské kultury lze vysledovat před více než 7000 lety, jedná se o nádhernou kulturu s dlouhou tradicí. V současné době nežije ani 100 lidí, kteří dokážou mluvit v jazyce Mandžusků, tato kultura je tedy v ohrožení. Tento text se zaměřuje na zkoumání současné situace mandžuské kultury, kulturního dědictví a jeho rozvoje v základní škole Yongling, sleduje, jak tato škola plní požadované funkce. Mandžuské umění je vnímáno jako "průlom", přijmout jej je pro žáky nejjednodušší. Realizováno je ve třech kontextech, kterými jsou: kultura kampusu, kurikulum a výuka a mimoškolní aktivity. Zkoumány jsou efektivní metody výchovy a vzdělání mandžuského umění.