PT - JOURNAL ARTICLE AU - Jia, Yao AU - Plischke, Jitka AU - Zhiyong, Huang TI - Bádání a praktický výzkum mandžuského uměleckého vzdělávání na mandžuské základní škole z multikulturního pohledu v Číně DP - 2017 Apr 1 TA - e-Pedagogium PG - 25--37 VI - 17 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2017.022 IS - 12137758 AB - Mandžuskové jsou třetí nejpočetnější menšinou v Číně, jejich populace je tvořena více než 10 miliony obyvatel. Historii mandžuské kultury lze vysledovat před více než 7000 lety, jedná se o nádhernou kulturu s dlouhou tradicí. V současné době nežije ani 100 lidí, kteří dokážou mluvit v jazyce Mandžusků, tato kultura je tedy v ohrožení. Tento text se zaměřuje na zkoumání současné situace mandžuské kultury, kulturního dědictví a jeho rozvoje v základní škole Yongling, sleduje, jak tato škola plní požadované funkce. Mandžuské umění je vnímáno jako "průlom", přijmout jej je pro žáky nejjednodušší. Realizováno je ve třech kontextech, kterými jsou: kultura kampusu, kurikulum a výuka a mimoškolní aktivity. Zkoumány jsou efektivní metody výchovy a vzdělání mandžuského umění.