PT - JOURNAL ARTICLE AU - Harits, Imron Wakhid TI - Srovnávací dětská literatura: estetický a didaktický kontext DP - 2017 Apr 1 TA - e-Pedagogium PG - 15--24 VI - 17 IP - 2 AID - 10.5507/epd.2017.021 IS - 12137758 AB - Četba dětské literatury není pouze rozvíjení kognitivních aktivit žáků ve třídě, ale zahrnuje také dva důležité aspekty přispívající k pozitivnímu vztahu žáků k čtenářským aktivitám; a to aspekty emocionální a intelektuální. Tato práce zkoumá vztah mezi kognitivními aktivitami a didaktickým procesem při četbě literatury pro děti a souvislost mezi emocionálním a intelektuálním aspektem a literárním zapojením. Srovnávací dětská literatura je zvolena materiálem ke čtení, protože se zde objevují prvky jako adaptace a přenos. Studenti se naučí, jak se mezi dětmi pracuje ve světě se vzájemným dialogem. Žáci nevyhnutelně přečtou své vlastní tradiční dětské příběhy, než je srovnají s příběhy z různých cizích zemí. Sociální a kulturní hledisko je základním prvkem při hledání jedinečnosti mezi příběhy.