PT Journal AU Harits, WI TI Srovnavaci detska literatura: esteticky a didakticky kontext SO e-Pedagogium PY 2017 BP 15 EP 24 VL 17 IS 2 DI 10.5507/epd.2017.021 DE detska literatura; didakticka; literarni angazovanost; srovnavaci detska literatura AB Cetba detske literatury neni pouze rozvijeni kognitivnich aktivit zaku ve tride, ale zahrnuje take dva dulezite aspekty prispivajici k pozitivnimu vztahu zaku k ctenarskym aktivitam; a to aspekty emocionalni a intelektualni. Tato prace zkouma vztah mezi kognitivnimi aktivitami a didaktickym procesem pri cetbe literatury pro deti a souvislost mezi emocionalnim a intelektualnim aspektem a literarnim zapojenim. Srovnavaci detska literatura je zvolena materialem ke cteni, protoze se zde objevuji prvky jako adaptace a prenos. Studenti se nauci, jak se mezi detmi pracuje ve svete se vzajemnym dialogem. Zaci nevyhnutelne prectou sve vlastni tradicni detske pribehy, nez je srovnaji s pribehy z ruznych cizich zemi. Socialni a kulturni hledisko je zakladnim prvkem pri hledani jedinecnosti mezi pribehy. ER