PT Journal AU Brabcova, D Strejcova, E Kohout, J TI Znalosti o epilepsii a sebeduvera studentu ucitelstvi a ucitelu z praxe v pristupu k zakovi s timto onemocnenim SO e-Pedagogium PY 2017 BP 162 EP 173 VL 17 IS 1 DI 10.5507/epd.2017.015 DE epilepsie; studenti ucitelstvi; ucitele z praxe; znalosti; postoje; sebeduvera AB Epilepsie je neurologicke onemocneni, ktere ma negativni dopad na skolni zivot deti trpicich touto nemoci. Jejich podpora ze strany dostatecne informovanych ucitelu je tedy vice nez potrebna. Cilem teto studie bylo srovnat znalosti o epilepsii, postoje k teto nemoci a rovnez sebeduveru v pristupu k zakovi s timto onemocnenim mezi dvema rozdilnymi skupinami. Prvni z nich zahrnovala 123 ucitelu 1. stupne z praxe, druha pote 111 studentu ucitelstvi pro 1. stupen. Obe skupiny vyplnily 21polozkovy dotaznik ATPE zamereny na postoje k epilepsii, 18polozkovy znalostni test a 5polozkovy dotaznik zachycujici sebeduveru ve vztahu k zakovi s epilepsii. Bylo zjisteno, ze navzdory lepsim vysledkum ucitelu z praxe v oblasti znalosti (prumerny vysledek ve znalostnim testu 10,21 bodu v porovnani s 9,41 bodu u studentu ucitelstvi, p-hodnota mensi nez 0,001) i sebeduvery (prumerny vysledek 17,71 bodu versus 15,55 bodu, p-hodnota rovnez mensi nez 0,001) nenastal mezi obema skupinami zadny rozdil z hlediska postoju k epilepsii. Prezentovane vysledky naznacuji, ze by mela byt venovana vetsi pozornost vzdelavani obou uvazovanych skupin v oblasti epilepsie. ER