RT Journal Article SR Electronic A1 Hábl, Jan A1 Polinský, Jan T1 Problém metody morálních dilemat v etické výchově JF e-Pedagogium YR 2017 VO 17 IS 1 SP 35 OP 45 DO 10.5507/epd.2017.004 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201701-0004.php AB Záměrem příspěvku je zodpovědět otázku, zda je metoda tzv. morálních dilemat vhodným nástrojem pro výuku etické výchovy. V práci představíme základní ideovou koncepci dvou osobností psychologie morálky, Jeana Piageta a Lawrence Kohlberga. Následně objasníme metodu morálních dilemat a ověříme její efektivitu či užitelnost v pedagogické praxi. Morální vývoj jedince je ve školním prostředí pedagogicky ovlivnitelný. Morální dilemata jsou účinným nástrojem v etickém vychovatelství, ovšem pouze pro jedince, kteří dosáhli určitého stupně morálního vývoje.