PT Journal AU Hlavacova, L TI Vyuka evoluce a prirodniho vyberu na ceskych a britskych skolach SO e-Pedagogium PY 2016 BP 127 EP 138 VL 16 IS 3 DI 10.5507/epd.2016.037 DE evoluce; prirodni vyber; vyuka; Ceska republika; Anglie; Skotsko AB Prispevek prezentuje vysledky komparativni analyzy, zabyvajici se vyukou evolucni biologie na ceskych a britskych, respektive anglickych a skotskych skolach. Hlavnim cilem vyzkumu bylo zjistit, v jakem rozsahu se vybrana biologicka temata poji s vyukou evolucni teorie a prirodniho vyberu. Vyzkum byl uskutecnen metodou dotaznikoveho setreni, na kterem participovalo celkem 350 ucitelu ceskych skol a 122 ucitelu britskych skol. Data jsou prezentovana pomoci popisne statistiky a signifikantni rozdilnost odpovedi je dokazana pomoci chi-kvadrat testu. Z vysledku vyzkumu vyplyva, ze na ceskych skolach je Evoluce cloveka a Vznik zivota nejvice rozsirenym tematem v ramci vyuky evoluce, zatimto na britskych skolach jsou to temata jako Genetika a Adaptace. ER