RT Journal Article SR Electronic A1 Římánková, Anna T1 Autoregulace jako faktor ovlivňující míru frekvence podvádění žáků JF e-Pedagogium YR 2016 VO 16 IS 3 SP 101 OP 117 DO 10.5507/epd.2016.035 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201603-0010.php AB Pojem autoregulace se stává důležitým pedagogicko-psychologickým tématem a jednotlivé autoregulační dovednosti či kompetence se postupně zařazují mezi klíčové pojmy vzdělávacích záměrů. Vysoká míra autoregulace u žáků však nemusí mít ve školním prostředí čistě pozitivní důsledky, což ukazuje tento příspěvek. Přináší zjištění, že některé autoregulační dovednosti navyšují míru frekvence určitých druhů žákovského podvádění. U daných vlivů se také projevily jisté rozdíly mezi muži a ženami. Výsledky byly stanoveny na základě kvantitativního dotazníkového šetření provedeného na náhodně vybraném vzorku 346 studentů brněnských středních škol. Rozdělení autoregulace a podvádění na jednotlivé dimenze, které umožnilo detailnější prozkoumání vlivu mezi těmito proměnnými, proběhlo prostřednictvím faktorové analýzy.