PT Journal AU Rimankova, A TI Autoregulace jako faktor ovlivnujici miru frekvence podvadeni zaku SO e-Pedagogium PY 2016 BP 101 EP 117 VL 16 IS 3 DI 10.5507/epd.2016.035 DE autoregulace a autoregulacni dovednosti; podvadeni; pohlavi; zaci a studenti strednich skol AB Pojem autoregulace se stava dulezitym pedagogicko-psychologickym tematem a jednotlive autoregulacni dovednosti ci kompetence se postupne zarazuji mezi klicove pojmy vzdelavacich zameru. Vysoka mira autoregulace u zaku vsak nemusi mit ve skolnim prostredi ciste pozitivni dusledky, coz ukazuje tento prispevek. Prinasi zjisteni, ze nektere autoregulacni dovednosti navysuji miru frekvence urcitych druhu zakovskeho podvadeni. U danych vlivu se take projevily jiste rozdily mezi muzi a zenami. Vysledky byly stanoveny na zaklade kvantitativniho dotaznikoveho setreni provedeneho na nahodne vybranem vzorku 346 studentu brnenskych strednich skol. Rozdeleni autoregulace a podvadeni na jednotlive dimenze, ktere umoznilo detailnejsi prozkoumani vlivu mezi temito promennymi, probehlo prostrednictvim faktorove analyzy. ER