RT Journal Article SR Electronic A1 Pazderská, Andrea T1 Pojetí mentoringu u začínajících učitelů v České republice a Velké Británii JF e-Pedagogium YR 2016 VO 16 IS 3 SP 75 OP 88 DO 10.5507/epd.2016.033 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201603-0008.php AB Příspěvek objasní základní kontury fungování současného mentoringu začínajících učitelů v České republice a Velké Británii s cílem nastínit možnosti aplikace vybraných aspektů zahraniční praxe v českém prostředí. Teoretické východisko příspěvku se opírá o pojetí mentoringu jakožto procesu, který představuje cílenou a odbornou podporu profesního rozvoje učitelů v různých fázích jejich profesní pedagogické dráhy. Mentor má za úkol pomocí mentorských rozhovorů a příležitostných hospitací učitele vést, ukazovat jim další možné cesty jejich profesního rozvoje a umožnit jim vlastní sebereflexi jejich pedagogické praxe. Metodologicky se jedná o kvalitativně-kvantitativní empirický výzkum. Data jsou po celou dobu výzkumu získávána analýzou české a především zahraniční odborné literatury a v praxi dále ověřována exploračními metodami.