PT Journal AU Kmentova, M TI Tembrovy a fonematicky sluch predskolnich deti s atypickym vyvojem reci SO e-Pedagogium PY 2016 BP 51 EP 64 VL 16 IS 1 DI 10.5507/epd.2016.005 DE tembrovy sluch; fonematicky sluch; sluchova pozornost; predskolni deti s narusenou komunikacni schopnosti; predskolni deti s odlisnym materskym jazykem AB Cilem prispevku je informovat odbornou verejnost o vyvoji pohledu na tembrovy a fonematicky sluch z hlediska hudebni psychologie, lingvistiky, logopedie a neurofyziologie. Ctenarum budou predstaveny metody a vysledky vlastniho terenniho zakladniho vyzkumu, ktery se zameril na hodnoceni kvality tembroveho a fonematickeho sluchu a sluchove pozornosti predskolnich deti s narusenou komunikacni schopnosti a s odlisnym materskym jazykem. Vyzkum je soucasti projektu Hudba jako vyrazny prostredek kultivace reci predskolnich deti, podporeny GA UK c. 934213. ER