PT - JOURNAL ARTICLE AU - Jindráček, Václav AU - Škoda, Jiří AU - Doulík, Pavel TI - Prvky konstruktivismu v oborové didaktice literární výchovy - obsahová analýza DP - 2015 Feb 1 TA - e-Pedagogium PG - 72--89 VI - 15 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2015.007 IS - 12137758 AB - Předkládaná studie si klade za cíl odpovědět na otázky po využití konstruktivistických teorií v procesech školní literární komunikace a recepce literárního uměleckého textu. Smyslem práce je navázat na současné didaktické teorie, zejména pak na komunikační pojetí literární výchovy, a poukázat, že jedním z důležitých aspektů školní literární komunikace jsou tzv. prekoncepce, tedy žákovská pojetí uměleckého textu. Na základě výsledků obsahové analýzy odborných didaktických článků je charakterizován vztah oborové didaktiky literární výchovy k psychodidaktickým a konstruktivistickým teoriím, k pedagogické psychologii, k obecné didaktice a k ostatním oborovým didaktikám.