PT Journal AU Jindracek, V Skoda, J Doulik, P TI Prvky konstruktivismu v oborove didaktice literarni vychovy - obsahova analyza SO e-Pedagogium PY 2015 BP 72 EP 89 VL 15 IS 1 DI 10.5507/epd.2015.007 DE konstruktivisticke teorie; literarni komunikace; recepce umeleckeho textu; zakovska pojeti umeleckeho textu; kostnicka skola recepcni estetiky; ctenarske komunikacni aktivity AB Predkladana studie si klade za cil odpovedet na otazky po vyuziti konstruktivistickych teorii v procesech skolni literarni komunikace a recepce literarniho umeleckeho textu. Smyslem prace je navazat na soucasne didakticke teorie, zejmena pak na komunikacni pojeti literarni vychovy, a poukazat, ze jednim z dulezitych aspektu skolni literarni komunikace jsou tzv. prekoncepce, tedy zakovska pojeti umeleckeho textu. Na zaklade vysledku obsahove analyzy odbornych didaktickych clanku je charakterizovan vztah oborove didaktiky literarni vychovy k psychodidaktickym a konstruktivistickym teoriim, k pedagogicke psychologii, k obecne didaktice a k ostatnim oborovym didaktikam. ER