RT Journal Article SR Electronic A1 Moraová, Hana A1 Novotná, Jarmila A1 Favilli, Franco T1 Výuka matematiky v kulturně heterogenních třídách: Co učitelé opravdu potřebují? JF e-Pedagogium YR 2015 VO 15 IS 1 SP 34 OP 44 DO 10.5507/epd.2015.004 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201501-0004.php AB Článek podává zprávu o výsledcích šetření provedeného mezi učiteli matematiky v šesti evropských zemích s cílem zmapovat změny, které do vyučování matematiky přináší rostoucí podíl žáků z jiného sociokulturního a národnostního prostředí ve třídách. Šetření proběhlo formou dotazníku, který byl vytvořen v rámci multilaterálního projektu M<sup>3</sup>EaL: Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language (526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP). Dotazník byl sestaven tak, aby jeho výsledky popisovaly situaci ve školách v jednotlivých zemích, aby pomohl pojmenovat problémy, se kterými se učitelé při výuce matematiky v praxi setkávají, a ukázal, jakou materiální i personální podporu nejvíce postrádají.