PT - JOURNAL ARTICLE AU - Moraová, Hana AU - Novotná, Jarmila AU - Favilli, Franco TI - Výuka matematiky v kulturně heterogenních třídách: Co učitelé opravdu potřebují? DP - 2015 Feb 1 TA - e-Pedagogium PG - 34--44 VI - 15 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2015.004 IS - 12137758 AB - Článek podává zprávu o výsledcích šetření provedeného mezi učiteli matematiky v šesti evropských zemích s cílem zmapovat změny, které do vyučování matematiky přináší rostoucí podíl žáků z jiného sociokulturního a národnostního prostředí ve třídách. Šetření proběhlo formou dotazníku, který byl vytvořen v rámci multilaterálního projektu M<sup>3</sup>EaL: Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language (526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP). Dotazník byl sestaven tak, aby jeho výsledky popisovaly situaci ve školách v jednotlivých zemích, aby pomohl pojmenovat problémy, se kterými se učitelé při výuce matematiky v praxi setkávají, a ukázal, jakou materiální i personální podporu nejvíce postrádají.