PT Journal AU Moraova, H Novotna, J Favilli, F TI Vyuka matematiky v kulturne heterogennich tridach: Co ucitele opravdu potrebuji? SO e-Pedagogium PY 2015 BP 34 EP 44 VL 15 IS 1 DI 10.5507/epd.2015.004 DE vyucovani matematiky; sociokolturni; prostredi; narodnostni prostredi; meterialni a personalni podpora AB Clanek podava zpravu o vysledcich setreni provedeneho mezi uciteli matematiky v sesti evropskych zemich s cilem zmapovat zmeny, ktere do vyucovani matematiky prinasi rostouci podil zaku z jineho sociokulturniho a narodnostniho prostredi ve tridach. Setreni probehlo formou dotazniku, ktery byl vytvoren v ramci multilateralniho projektu M3EaL: Multiculturalism, Migration, Mathematics Education and Language (526333-LLP-1-2012-1-IT-COMENIUS-CMP). Dotaznik byl sestaven tak, aby jeho vysledky popisovaly situaci ve skolach v jednotlivych zemich, aby pomohl pojmenovat problemy, se kterymi se ucitele pri vyuce matematiky v praxi setkavaji, a ukazal, jakou materialni i personalni podporu nejvice postradaji. ER