PT Journal AU Stara, J TI Priprava studentu ucitelstvi na praci v inkluzivni tride SO e-Pedagogium PY 2015 BP 21 EP 33 VL 15 IS 1 DI 10.5507/epd.2015.003 DE inkluzivni vzdelavani; 1. stupen ZS; pregradualni priprava ucitelu AB Clanek se zabyva pripravenosti ucitelu, jakozto klicovych akteru reformy vzdelavani, na uplatnovani pozadavku inkluze ve vyuce. Za zasadni podminku uspesne inkluzivni vyuky jsou povazovany ochota ucitelu vzdelavat vsechny zaky vcetne tech s ruznymi prekazkami v uceni a jejich odborne kompetence. V clanku poukazujeme na drivejsi vyzkumy zkoumajici tyto podminky inkluzivniho vzdelavani a jejich vysledky. Dale nastinujeme problematiku podpory ucitelu pri zvladani pozadavku inkluze a zamerujeme se na moznosti v oblasti pregradualni pripravy ucitelu. Clanek popisuje novy predmet Podpora zaku s prekazkami v uceni zavedeny do ucebniho planu studijniho programu ucitelstvi pro 1. stupen ZS a seznamuje ctenare se zakladnimi vysledky jeho evaluace. Podle techto vysledku jsou studenti ztotozneni s pozadavkem inkluzivniho vzdelavani a jsou ochotni za nej do jiste miry prevzit zodpovednost. Nepovazuji se take za odborne nepripravene. Na druhou stranu maji obavy z toho, jak budou moci narokum inkluzivniho vzdelavani ve sve ucitelske praxi dostat, a zminuji nedostatecnou systemovou podporu ucitelu. ER