PT Journal AU Chrastina, J Kantor, J Krahulcova, K Finkova, D TI Design mnohopripadove studie ve (specialne)pedagogickem vyzkumu SO e-Pedagogium PY 2015 BP 7 EP 20 VL 15 IS 1 DI 10.5507/epd.2015.002 DE vyzkumny design; pripadova studie; mnohopripadova studie; specialni pedagogika AB Prispevek teoreticko-vyzkumneho zamereni poukazuje na vyzkumny design v podobe pripadove studie, stejne jako v jeji jedne z mnoha podob - mnohopripadove studie. Jsou shrnuty dostupne informace o typologii pripadovych studii, ktere mohou byt vyuzity napric vyzkumu v tzv. pomahajicich profesich, vcetne vyzkumu pedagogickeho a specialne pedagogickeho. Prakticke vyuziti designu mnohopripadove studie je ilustrovano na autorskem kvalitativnim vyzkumu tzv. limitu zivotniho stylu u osob s chronickymi onemocnenimi, pricemz cilovou skupinu zkoumaneho souboru tvorily pripady s roztrousenou sklerozou mozkomisni. Vystupy vyzkumu byly uplatneny take v sumarizaci vyhod a moznych limitu pro uziti tohoto designu. Jelikoz je design pripadove studie siroce uplatnitelny, je vyznam prispevku smerovan do oblasti pedagogickeho, specialne pedagogickeho vyzkumu, stejne jako do oblasti tzv. pomahajicich profesi. ER