RT Journal Article SR Electronic A1 Wernerová, Jana T1 Hodnocení profesní přípravy studenty učitelství a jejich postoje k profesi JF e-Pedagogium YR 2013 VO 13 IS 3 SP 24 OP 37 DO 10.5507/epd.2013.030 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201303-0003.php AB Příspěvek se zabývá problematikou přípravného vzdělávání učitelů se zaměřením na důsledky strukturace. Srovnává názory na připravenost na výkon profese a profesní orientaci studentů učitelství sekundárního vzdělávání nestrukturovaného a strukturovaného studia čtyř pedagogických fakult v České republice, na podkladě dotazníkového šetření (2009/10). Studenti učitelství pro 2. stupeň základní školy hodnotili výše přípravu v programech nestrukturovaných než strukturovaných ve složce oborově předmětové, oborově didaktické a dostatečnost praxe. Rozdíl hodnocení v programech učitelství pro střední školy byl významný pouze ve vyšším vnímání dostatečnosti časové dotace praxe u strukturovaného studia. U studentů strukturovaného studia byla zjištěna menší orientace k učitelství.