PT Journal AU Wernerova, J TI Hodnoceni profesni pripravy studenty ucitelstvi a jejich postoje k profesi SO e-Pedagogium PY 2013 BP 24 EP 37 VL 13 IS 3 DI 10.5507/epd.2013.030 DE pripravne vzdelavani ucitelu; strukturovane studium; magisterske studijni programy; navazujici magisterske studijni programy; oborove predmetova slozka; oborove didaktiky; pedagogicko-psychologicka slozka; prakticka priprava; pedagogicka praxe; student ucitelstvi; dotaznikove setreni; postoje k profesi AB Prispevek se zabyva problematikou pripravneho vzdelavani ucitelu se zamerenim na dusledky strukturace. Srovnava nazory na pripravenost na vykon profese a profesni orientaci studentu ucitelstvi sekundarniho vzdelavani nestrukturovaneho a strukturovaneho studia ctyr pedagogickych fakult v Ceske republice, na podklade dotaznikoveho setreni (2009/10). Studenti ucitelstvi pro 2. stupen zakladni skoly hodnotili vyse pripravu v programech nestrukturovanych nez strukturovanych ve slozce oborove predmetove, oborove didakticke a dostatecnost praxe. Rozdil hodnoceni v programech ucitelstvi pro stredni skoly byl vyznamny pouze ve vyssim vnimani dostatecnosti casove dotace praxe u strukturovaneho studia. U studentu strukturovaneho studia byla zjistena mensi orientace k ucitelstvi. ER