PT - JOURNAL ARTICLE AU - Frydrychová Klímová, Blanka AU - Poulová, Petra TI - Úloha tutora v e-learningových kurzech DP - 2012 Feb 1 TA - e-Pedagogium PG - 32--45 VI - 12 IP - 1 AID - 10.5507/epd.2012.004 IS - 12137758 AB - Učitelé stále hledají další cesty jak zvýšit kvalitu svého vyučování. Používání nových informačních technologií se stává v současné době nedílnou součástí vzdělávání. Ty umožnily učitelům znovu definovat některé strategie a koncepty vyučování a učení. Vznikly tak například distanční počítačové kurzy. Jednou z opor distančního vyučování, která je velmi využívána na Univerzitě Hradec Králové, je e-learning. Článek se zamýšlí nad tím, jak se tradiční role učitele mění vlivem e-learningových kurzů a jaké jsou hlavní předpoklady pro vyučování/ tutorování v těchto kurzech. Navíc článek podává výsledky výzkumu menšího rozsahu, který byl proveden mezi učiteli na Fakultě informatiky a managementu (FIM) Univerzity Hradec Králové s cílem zjistit, jak je teorie svázaná s praxí.