RT Journal Article SR Electronic A1 Hrbáčková, Karla T1 Vliv metakognitivní intervence na rozvoj myšlení dětí předškolního věku JF e-Pedagogium YR 2011 VO 11 IS 3 SP 49 OP 63 DO 10.5507/epd.2011.033 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-201103-0005.php AB Příspěvek pojednává o aspektech metakognice a možnostech, jak lze prvky metakognice zařazovat do předškolního vzdělávání. Představuje inovativní program rozvoje myšlení dětí předškolního věku. V rámci pilotního šetření bylo prokázáno, že metakognitivní intervence má vliv na rozvoj myšlení experimentální skupiny dětí ve věku 5 až 6 let. Metakognitivní zkušenosti pomáhají dětem, aby se z nich stali samostatní a přemýšliví žáci, kteří mohou regulovat svůj proces poznávání (učení) vlastním objevováním.