PT Journal AU Klos, R Ivanova, K TI Hodnoceni zaverecnych eseji studentu zdravotnickych studijnich oboru s vyuzitim metody obsahove analyzy SO e-Pedagogium PY 2011 BP 139 EP 153 VL 11 IS 1 DI 10.5507/epd.2011.011 DE E-learning; zdravotnicka etika; osetrovatelstvi; management zdravotnictvi; obsahova analyza; komparace; evaluace AB Clanek popisuje analyzu zaverecnych eseji z etiky posluchacu kombinovaneho studia (osetrovatelstvi, management zdravotnictvi) Lekarske fakulty UP v Olomouci. Cast kombinovane vyuky etiky byla realizovana prostrednictvim e-learningu, kde hlavni osu tvoril distancni text Zdravotnicka etika.Zaklad pro hodnoceni zaverecnych praci predstavovala metoda obsahove analyzy. Metodou komparace pak byly jednotlive vysledky zpracovany dle jednotlivych studijnich oboru. Na zaklade vysledku vyplyvajicich z hodnoceni a porovnani vsech zaverecnych eseji se pristoupilo ke zmenam v distancnim textu Zdravotnicka etika. K nejvyznamnejsim upravam provedenym v textu patri zarazeni didaktickeho testu, kterym studenti prokazuji, ze si osvojili zakladni eticka temata, rovnez i castejsi realizace on-line diskuzi na pozadovana temata. Tyto zasahy v praxi prispely k celkovemu zkvalitneni distancniho textu.V soucasnem akademickem roce se jiz pripravuje distancni text pro studenty vseobecneho a zubniho lekarstvi, tak aby slouzil jako jedna ze zakladnich opor pro vypracovani zaverecne eseje. Priprava probiha v ramci projektu ESF Inovace studijnich disciplin na Ustavu socialniho lekarstvi a zdravotni politiky LF UP v Olomouci (reg. c. CZ.1.07/2.2.00/15.0292). ER