RT Journal Article SR Electronic A1 Assenza, Dora T1 Efektivní výukové metody ekonomie: síla metaforických parabol JF e-Pedagogium YR 2009 VO 9 IS 4 SP 7 OP 19 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200904-0001.php AB Článek srovnává výsledky dvou vyučovacích metod ekonomie - klasickou prezentaci neoklasické ekonomie pomocí matematických funkcí a grafů a novou experimentální metodu, která využívá metaforickou parabolu, podobenství. Tato experimentální metoda se vyhýbá dvěma zásadním nedostatkům neoklasického přístupu, přílišné matematizaci a redukcionismu výchozích předpokladů neoklasického paradigmatu. Článek představuje případovou studii metaforické paraboly, která byla experimentálně testována v hodinách ekonomie. Experiment probíhal v období 2008-2009 na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci a ukázal dva hlavní výsledky: 1) pomocí paraboly se zvýšil zájem studentů o ekonomické fenomény a 2) stimuloval aktivní účast ve výuce.