RT Journal Article SR Electronic A1 Janová, Jitka T1 K problematice efektivní výuky aplikované matematiky v ekonomických disciplínách JF e-Pedagogium YR 2009 VO 9 IS 3 SP 39 OP 49 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200903-0004.php AB Aktuálním problémem vysokoškolské výuky matematiky je její nízká efektivita v podobě velmi malé schopnosti studentů aplikovat nabyté teoretické poznatky při řešení konkrétních manažerských a ekonomických problémů. Článek diskutuje nově navržený alternativní přístup k výuce aplikované matematiky ve vysokoškolských kurzech, který si klade za cíl zvýšit schopnost absolventů identifikovat problém a vhodné matematické nástroje k jeho řešení. Je uveden příklad, který názorně ukazuje rozdíl mezi standardním pojetím výuky a navrhovanou alternativní formou, a dále jsou shrnuty praktické zkušenosti s alternativními přístupy ve vysokoškolské výuce matematiky.