RT Journal Article SR Electronic A1 Dofková, Radka T1 Hrátky s matematikou? JF e-Pedagogium YR 2008 VO 8 IS 1 SP 19 OP 27 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200801-0002.php AB Neustále se mezi odborníky, učiteli matematiky i mezi širší veřejností hovoří o potřebě popularizace matematiky jako učebního předmětu. Na rozdíl od jiných výukových předmětů se matematika málokdy těší z přízně žáků, ba naopak, ve velkém procentu případů se jí žáci spíše bojí. Jak již bylo dříve ukázáno, řešení nestandardních aktivit, projektů, her nebo dalších motivační aktivity může pomáhat změnit pohled žáků a veřejnosti na matematiku jako pouze na školní předmět. Výše jmenované činnosti mohou však mít formativní vliv na žáka jen v případě, že učitel zná osobnost žáků a vytváří takové prostředí, při kterých si žáci sami mohou organizovat svou práci tak, aby mohli matematiku vnímat jako výzvu k řešení zajímavých problémů. Cílem příspěvku je ukázat, že vhodně zakomponovaná matematická aktivita může pomoci zvýšit atraktivitu matematiky v očích žáků i veřejnosti. Toto je prezentováno na aktivitách, které byly realizovány v rámci projektu STM Morava.