PT Journal AU Plevova, I Urbanovska, E TI Subjektivni dulezitost jako faktor ovlivnujici hodnoceni zivotnich situaci SO e-Pedagogium PY 2007 BP 18 EP 33 VL 7 IS 4 DE Subjektivni dulezitost; skola; zatezove situace; genderove rozdily; zamereni na vykon; zamereni na interpersonalni vztahy AB Clanek shrnuje dilci vysledky dvou vyzkumnych zameru. Cilem vyzkumu I. bylo identifikovat situace, ktere pro deti predstavuji nadlimitni zatez, a analyzovat subjektivne vnimanou miru zateze vzhledem k pohlavi, veku a typu skoly. Cilem vyzkumu II. bylo zjistovani atribucniho stylu vysokoskolskych studentu ve vztahu k hladine sebevedomi a vykonove motivaci. V nasem prispevku jsme prezentovali dilci vysledky obou vyzkumu, se zamerenim na faktor "subjektivni dulezitosti" pri vnimani zivotnich situaci jak ve skole, tak v situacich, ktere nabizi dotaznik ASQ.Muzeme na tomto miste konstatovat, ze situace, ktere nabizi Dotaznik stresovych situaci a ktere zaci vnimaji jako subjektivne dulezite, vnimaji take jako vice zatezove. Oba vyzkumy potvrdily, ze divky a zeny vykazuji vyssi miru faktoru "subjektivni dulezitosti" pri vnimani zivotnich situaci. A to jak v DSS, tak v faktoru subjektivni dulezitosti, ktery nabizi dotaznik ASQ. ER