PT Journal AU Kopecky, K TI E-learning, pedagogika a knowledge management SO e-Pedagogium PY 2006 BP 48 EP 56 VL 6 IS 1 DE E-learning; intelligent learning process; uceni se; bricolage; pedagogical/andragogical driven development scheme; technology driven development scheme; ACCEL model; konstruktivismus AB Prispevek se zabyva vztahem mezi e-learningem a procesem uceni se, jehoz realizace se v prubehu poslednich let prizpusobila novym podminkam, zejmena rozvoji Internetu. Zabyva se rovnez modelovanim e-learningoveho vzdelavani prostrednictvim modelu pedagogical/andragogical driven development scheme a technology driven development scheme. Potencial pro realizaci e-learningu poskytuji take inteligentni procesy uceni se (ILP) a personalizovane systemy podpory uceni. V ramci didaktiky a metodologie e-learningu clanek popisuje prechod od instruktivniho ke konstruktivnimu procesu poznani, zabyva se rovnez ACCEL modelem a dalsimi pedagogickymi aspekty, ktere jsou spojene s e-learningem. ER