PT Journal AU Hrabi, L TI Posouzeni obtiznosti vykladoveho textu ucebnic prirodopisu pro 9. rocnik ZS pomoci dvou metod SO e-Pedagogium PY 2004 BP 40 EP 49 VL 4 IS 2 DE Ucebnice prirodopisu; obtiznost textu; metody hodnoceni obtiznosti textu AB V clanku jsou obsazeny poznatky o porovnani narocnosti vykladovych textu peti ceskych soucasnych ucebnic prirodopisu pro 9. rocnik zakladni skoly pomoci dvou metod. Analyzy vykladovych textu byly provadeny dle NESTLER - PRUCHA - PLUSKAL a dle PRUCHY. Pomoci obou metod byly zjisteny obdobne prumerne hodnoty celkove obtiznosti textu ucebnic (35,1 bodu a 34,31 bodu). Take hodnoty syntaktickeho a semantickeho faktoru jsou podobne. Avsak nizsi variabilita byla zjistena Metodou NESTLER - PRUCHA - PLUSKAL. To naznacuje na vhodnejsi pouziti teto metody. ER