RT Journal Article SR Electronic A1 Bebčáková, Viera T1 Vyšší odpovědnost, aktivita a sebehodnocení studentů na pedagogických praxích JF e-Pedagogium YR 2002 VO 2 IS 88 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200288-0022.php AB Na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci došlo k restrukturalizaci organizování pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy. Základní model vyhodnocování výsledků z pedagogických praxí byl rozšířen o dílčí kvalitativní charakteristiky a o větší zapojení praktikantů do vyhodnocování výsledků a do vnitřní evaluace (shodný model byl aplikován i na pracovištích v Prešově, Katowicích a Wroclawi). Od roku 2002 je tento model rozšiřován i na další pracoviště v České republice, Polsku a na Slovensku, kde probíhají obdobné pedagogické praxe. Předpokládáme, že studenti budou stále více zasahovat do přípravy a organizace pedagogických praxí, a to zejména s ohledem na úroveň a pojetí tělesné výchovy na škole a s ohledem na zájmy žáků a předpoklady praktikujících studentů. Paralelně s těmito úkoly bylo otevřeno samostatné diagnostické a poradenské studentské centrum, jež úspěšně urychluje zpětnou vazbu studentům v průběhu a bezprostředně po skončení pedagogické praxe.