PT - JOURNAL ARTICLE AU - Bebčáková, Viera TI - Vyšší odpovědnost, aktivita a sebehodnocení studentů na pedagogických praxích DP - 2002 Dec 1 TA - e-Pedagogium VI - 2 IP - 88 IS - 12137758 AB - Na Fakultě tělesné kultury Univerzity Palackého v Olomouci došlo k restrukturalizaci organizování pedagogických praxí studentů učitelství tělesné výchovy. Základní model vyhodnocování výsledků z pedagogických praxí byl rozšířen o dílčí kvalitativní charakteristiky a o větší zapojení praktikantů do vyhodnocování výsledků a do vnitřní evaluace (shodný model byl aplikován i na pracovištích v Prešově, Katowicích a Wroclawi). Od roku 2002 je tento model rozšiřován i na další pracoviště v České republice, Polsku a na Slovensku, kde probíhají obdobné pedagogické praxe. Předpokládáme, že studenti budou stále více zasahovat do přípravy a organizace pedagogických praxí, a to zejména s ohledem na úroveň a pojetí tělesné výchovy na škole a s ohledem na zájmy žáků a předpoklady praktikujících studentů. Paralelně s těmito úkoly bylo otevřeno samostatné diagnostické a poradenské studentské centrum, jež úspěšně urychluje zpětnou vazbu studentům v průběhu a bezprostředně po skončení pedagogické praxe.