PT Journal AU Bebcakova, V TI Vyssi odpovednost, aktivita a sebehodnoceni studentu na pedagogickych praxich SO e-Pedagogium PY 2002 VL 2 IS 88 DE Pedagogicka praxe; evaluace; telesna vychova; profesni priprava. AB Na Fakulte telesne kultury Univerzity Palackeho v Olomouci doslo k restrukturalizaci organizovani pedagogickych praxi studentu ucitelstvi telesne vychovy. Zakladni model vyhodnocovani vysledku z pedagogickych praxi byl rozsiren o dilci kvalitativni charakteristiky a o vetsi zapojeni praktikantu do vyhodnocovani vysledku a do vnitrni evaluace (shodny model byl aplikovan i na pracovistich v Presove, Katowicich a Wroclawi). Od roku 2002 je tento model rozsirovan i na dalsi pracoviste v Ceske republice, Polsku a na Slovensku, kde probihaji obdobne pedagogicke praxe. Predpokladame, ze studenti budou stale vice zasahovat do pripravy a organizace pedagogickych praxi, a to zejmena s ohledem na uroven a pojeti telesne vychovy na skole a s ohledem na zajmy zaku a predpoklady praktikujicich studentu. Paralelne s temito ukoly bylo otevreno samostatne diagnosticke a poradenske studentske centrum, jez uspesne urychluje zpetnou vazbu studentum v prubehu a bezprostredne po skonceni pedagogicke praxe. ER