RT Journal Article SR Electronic A1 Hrabí, Libuše T1 Hodnocení obtížnosti výkladového textu učebnic přírodopisu pro 9. ročník ZŠ JF e-Pedagogium YR 2002 VO 2 IS 4 SP 49 OP 54 UL https://e-pedagogium.upol.cz/artkey/epd-200204-0003.php AB Článek obsahuje poznatky o hodnocení náročnosti textu pěti současných českých učebnic přírodopisu pro 9. ročník základních škol. Analýzy výkladových textů byly prováděny metodou dle Průchy. Z dosažených výsledků hodnocení vyplývá, že celková obtížnost textů učebnic jednotlivých nakladatelství není vyrovnaná a pohybuje se v rozmezí od 39,48 bodu (nakladatelství SPN) do 29,39 bodu (nakladatelství Scientia). Učebnice se také vyznačují různými hodnotami koeficientu hustoty odborné informace (i), který kolísá v rozmezí 33,24 - 24,89 %.