PT Journal AU Nezvalova, D TI Reflexe a pregradualni didakticka priprava ucitele SO e-Pedagogium PY 2002 BP 69 EP 82 VL 2 IS 2 DE reflexe; sebereflexe; konstruktivismus; konstruktivisticka teorie uceni; technicka reflexe; reflexe v cinnosti a po cinnosti; poradni reflexe; osobni reflexe; kriticka reflexe; akcni vyzkum; pripadova studie; mikrovyucovani; referovani a vzajemne komentovani referatu s vyuzitim reflexe a sebereflexe. AB Koncept reflexe a sebereflexe se v posledni dobe stava velice dulezitym v procesu pripravy budouciho ucitele. Tento koncept ovsem neni jedinym teoretickym vychodiskem pri vytvareni profesionalnich dovednosti. Je ucinne take zahrnout konstruktivistickou teorii uceni. Pokud profesionalni priprava budoucich ucitelu ma pomoci rozvijet jejich profesionalni dovednosti, pak musi vychazet ze snahy porozumet jejich prekonceptum a subjektivnim teoriim. Vhodne koncipovane programy v pregradualni priprave ucitelu spolu s adekvatnimi strategiemi a technikami mohou pomoci studentum ucitelstvi rozvijet jejich didakticke mysleni a jednani. ER